24 October 2011

EMOSI TERCALAR.............

Balik sahaja dari Class Pok Wi saya rasa sangat penat 
Selalu memang macam ni pun perasaan yang datang menyapa after class
Cuma tadi ianya cukup bercampur-campur.................

Ingin pergi ke satu tempat yang jauh
Tunduk dan merenung diri
Diam 1000 BAHASA
Tapi ingin juga senyum dan merasa bahagia
----------------------------------------------------------
Sungguh kita insan biasa yang sangatlah rapuh emosinya
Hari ini saya larut dalam mood yang bukan di buat-buat
Emosi yang mencalar sedikit cuma rasa syukur saya padaNya
Tapi mood ini tidak terlalu menekan hati saya
Saya masih boleh tersenyum bahagia dengan segala nikmat yang tidak putus-putus dariNya..:-)

Kerana Hanya inilah Jalan yang harus kita Tuju

Dr Muhaya yang bagi kata-kata ini

Katanya harus dilafazkan setiap kali kita mahu melakukan apa pun
Supaya hati kita lebih dekat dengan kasih sayangNya

Syukur itu membawa kita hanyut jauh dalam ketenangan..


Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Iman yang paling afdal ialah apabila kamu mengetahui bahawa Allah selalu menyertaimu di mana pun kamu berada.” (Hadis riwayat Ath Tabrani)



Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Iman terbahagi kepada dua, separuh dalam sabar dan separuh dalam syukur.” (Hadis riwayat Al-Baihaqi)

2 comments:

qemaishak said...

Kadang-kadang emosi tak tentu..apapun moga sentiasa bahgia & bersyukur.

Miss Red said...

yah..thank you kakak..moga kita sentiasa mengingati yang di atas Sana...nasib kita di akhirat sana lebih penting..