05 September 2011

Saya yang bernasib baik atau kebetulan......

Saya yang bernasib baik atau kebetulan......

1.Hari Kejadian saya buat keputusan nak amik master
Semasa di Olympia , Tiba-tiba saya menerima hadiah seutas jam tangan yang harganya lebih kurang sama dengan deposit rumah sewa saya.Isi kandungannya hanya mahu mengucapakan tahniah atas konvokesyen ijazah saya.Tapi apa yang paling membuatkan saya "sentap" akan satu  soalan daripada mr swatch itu,"As tak nak sambung master ke?".Selepas hari kejadian dan beberapa kejadian lain di olympia menambah kekuatan saya untuk sambung master.Mungkin juga ada banyak  kebetulan lain.Antaranya ialah, Saya telah berjaya grad dengan ijazah kelas pertama. CGPA yang hanya paras hidung sahaja mengizinkan saya untuk tidak perlu membayar balik  pinjaman PTPTN Ijazah..Thank You Allah.
Rungsing eh....
2. Hari Kejadian : Rungsing tak dapat-dapat lagi Rumah Sewa Master
Saya dipertemukan dengan dua orang sahabat yang mengantikan tempat saya di Olympia .Mereka  yang ketika itu baru sahaja menamatkan masternya di UiTM terus menghulurkan pertolongan dan menacarikan rumah sewa untuk saya di Puncak Perdana nanti.Katanya di rumah sana saya akan di kelilingi oleh senior-senior program Master yang akan saya amik nanti.

Bestkan jadi kanak-kanak.No more rsposibilities,pain..in your shoulder
3. Hari Kejadian : Pergi Pendaftaran Master
Saya hampir sahaja tidak berjaya melompatkan diri dari train KTM ,apabila kakak saya yang pada waktu itu
sama-sama menemani saya mengatakan yang saya tersalah naik train ke KL Sentral.Train yang baru sahaja berjalan saya beranikan juga diri utuk melompat bersama-sama dengan kasut heel coklat tinggi saya itu.Hmm....Hampir-hampir  sahaja meragut nyawa saya.....(Syukur Ya Allah)


Senyum -Senyum Tak Perlu kata apa-apa..:) hehe
4.Hari Kejadian: Pergi ke Klinik Gigi Merempit Seorang Diri
Dengan cuaca yang sudah hujan renyai-renyai dan kunci motor pulak telah terjatuh daripada kedudukan asalnya menyebabkan saya mengucap panjang.Tidak habis-habis saya berdoa dalam hati,semoga tidak akan ada perkara yang tidak diingini berlaku.Menariknya lagi sepanjang perrjalanan ke Klinik Pergigian Batu Pahat yang pastinya akan melalui banyak traffic light saya hanya berjumpa dengan lampu hijau sahaja.Lagi semasa  saya sedang tercari-cari mana lagi parking motor  yang kosong tiba-tiba ada sorang mamat motor sebelah saya menegur dan memberikan tempat parking untuk saya..wee...Thank You Again Allah.....

5....Banyak lagi hari Kejadian Lain.Mungkin juga semua  ini bukan kebetulan tapi sudah suratan kerana saya sangat  yakin di setiap perjalanan itu ada Allah di dalamnya...
Like my Prevous Post said by Sis Wardina
" What ever happen I trust Allah.... Allah is the best for me..What is happening Now is the best for me"


Nota Kaki:
Maaf Entri kali ini banyak sangat cakap pasal Master dan Master.
Mesti bosan tahap gaban baca...hoho.
Sekadar mencari mood dan semangat untuk meneruskan perjalanan saya sebagai seorang student semula sahaja.
Yang Pasti tiada lagi Kak Ju.Munirah,Eznyza,Jijah........di sisi..
Semunya harus bergerak sendiri....

Ok kalo suka boleh like.As usual saya akan like Menyampah/Poyos sahaja.hehe
Boleh bawak saya pergi Sungai Buloh tak?? hehe
OK
Sampai sini dahulu..:)

5 comments:

mkrs said...

gud luck for ur master study...can't wait to see the moment u grad....

nZaOdonut said...

cayaaa laa As!! bile ak akn mengikut jejak lagkah kO...huhuhuhu! All da best keh~

Miss Red said...

mkrs:Can't wait too
nzaodonut:Anytime..yang penting niat...kalo kita betul2 ada niat nak sambung pasti akan terus dipermudahkan oleh Allah..:)

AliaJustea said...

GOOD LUCK kakak :)

Miss Red said...

Thnak you adik comel..:) krm salam family....