05 February 2011

Sabar+Syukur+Setia..:-)

Salam tahun Baru Cina dan Salam MauliduRasul



Tak baik stress-stress tau.......

Stress
Minggu yang saya rasa sangat stress telah pun berlalu.Stress gara-gara nak print report practical, ntah apa-apa aja emosi saya time itu.Macam-macam ada.Kronologi  bermula daripada malam ahad hingga ke malam selasa. Padahal misi saya hanyalah mahu print my report sebelum date line 7 hb.Takot  jugak tak sempat nak buat hardcover.....and so much plan in my mind.
  • Ahad malam= Sedaya upaya suba Reset Error E5= Was not completely succesfull
  • Isnin pagi-Isnin Malam= Terus cuba kali ini dengan berusaha Reset Error pada 2 model printer yang berlainan
  • Isnin Malam= Beli Catridge-Tapi still Error-Paper Jam
  • Selasa Pagi= Pergi kedai HP Bukit Pasir-1 jam tunggu-Printer Rosak
  • Selasa Tgh=Laptop Rosak
  • Selasa Petang=Mintak Bantuan Capt untul Printkan
  • Selasa Malam=Pendrive tak Detect
  • Rabu Pagi=Pendrive Detect-Im Done
Kesudahannya Printer itu betul-betul telah sentuh hati saya,berbanding Laptop.Mata merah-tahan dan terus menangis dan menangis..:(.Now,saya happy semula..:).
2014......2014
2 tahun
Kenapa mesti 2 tahun..Banyak sebabnya.2 tahun yang akan datang pastinya saya akan setia menunggu. Tapi seperti biasa saya yakin perancangan Allah itu lebih hebat daripada apa pun.Saya perlu lipat gandakan doa+usaha+tawakal saya pada DIA.

Banyaknya kosong..Bagi la saya satu..:)
  
Kerja
Hari ini saya boleh tarik nafas lega sikit,sebab saya sudah mula berkobar-kobar untuk memohon kerja yang sudah hampir 3 bulan tertangguh lamanya :).Saya berdoa semoga.DIA sentiasa mempermudahkan perjalanan hidup ini dunia mahupun akhirat.Good luck pada "Yunk" saya Eznyza dan My lovely sister who wil start their job tomorrow.All the best..Ok.To both of you="I knew you can do it gurl"..:)
p/s:Sabar+Syukur+Setia..Ya,Saya harus pegang 3S ini untuk terus mencorak rasa hidup yang akan datang.Semuanya bermula daripada rasa Cinta kita pada DIA..;).Moga perjuangan kita lebih bermakna ia sahabat..:)Kepada new comers(followers) saya..Salam ukhwah.Inilah medan saya mencurah rasa yang paling dalam..."Writing is theraphy".Jumpa lagi..

3 comments:

eznyzakhalid@blogspot.com said...

tq yunk.... wish u luck too!! amin... klau de rezeki xkn lari kemana....

M.a.s.u.r.i said...

huhuhu...dugaan nie mcm2 je kan...ilek2 k...
all d best in wat eva u do ok...

nak lg heppy?
mas hadiahkan doa semoga As berjaya dunia akhirat...amin...

rEDS gO tEGETHER said...

ez: yup....lets pray for the best
mas: amin ..mas..love u...so how ur day??? mesti bz ngn preaparation married..May Allah bless you too..mesti berdebar2 kan..nk bergelar raja sehari...:)wa3...