26 January 2011

Tiga Rasa Menjadi Satu

Report
Masuk hari ini dah 3 hari berkampung kat JB.Dengan harapan nak siapkan semua report.Tapi hampeh je.Report ke mana perasaan aku ntah ke mana.Semalam berjaya jugak siapkan sampai ke angka 15 pages...hmm.Bukank je fb.Dapat meseg dari kak ju..(good planner K.A.M.E).When it will be..Tapi sampai sekarang aku tak reply.Ikutkan hati memang malas nak hantar report.Tapi bila fikir macam-macam benda nk kene settle kat puncak nanti ( nak claim yuran.surat + tamat pengajian pun tak amil lagi,transkrip+ bla bla).....Dan yang pasti saya sangat rindu sama K.A.M.E semua.Rasa menyesal pulak dulu selalu moody dengan dorang...hahah..Maafkan saya..:)




 Masak
Semalam masak pedas hari nie nie pun masak lauk pedas...Ini menunjukkan hati aku pun tgh berada dalam kepedasan..Haha..Apa yang aku merepek nie....Maafla kan,  saya kan dah cakap bila hati saya rasa sesuatu..mesti semangat dan rasa nk menulis menjadi-jadi...hmm..Teruslah sabar hati.Susah nyer nk  mendidik hati supaya lebih berusaha dan menerima.Tapi hari ini saya gembira sebab masakan saya dah bertambah sedap( nak rasa .....marilah.Hahah).Maksud saya dah lebih sedap la daripada dulu.Walaupun  jarang-jarang masak,tapi bolehla kan.


 Keje
Sampai sekarang masih tak "mengapply"mana-permohonan jawatan kosong..Awat degil sangat.Kalau mak tahu mesti mak marah..Tapi saya rasa macam nk buat business sendiri la je ko..(Angan tahi ayam )hahah..

p/s:Kamu  kan da besar..So selalalu berfikir dan bertindak  seperti orang dewasa ok..:).Perancangan Alah lebih hebat..Salam Perjuangan..

7 comments:

M.a.s.u.r.i said...

as....kitorang claim yuran hari isnin....semalam da dpt da duit tue...yeaaayyyyy...tp report x siap lg nie...hrmmmmm...adehhhh..

jgn slalu sgt mkn pedas2..kakak mas kata x elok utk kaum Hawa...ngeh3....

rEDS gO tEGETHER said...

ea ke..as suka giler mkan pedas2..hahah..sebab 2 asyik panas je..yuhuu..macam mana nk buat claim ek....ari jaja ada aja tp ..still x faham sangat....huhu

M.a.s.u.r.i said...

kita perlu 3 benda jer....salinan bank statement dr bank Islam, surat rasmi ckp kita nak claim n lastly salinan transkrip....

yang salinan statement tu (utk bulan 12 tau) g bank islam mintak kat kaunter, then bayar rm5, ckp je utk claim balik yuran ptptn y da kena tolak.. arip kata diorang xnak bank statement dr atm.

rEDS gO tEGETHER said...

ok tq..mas...as pun dok pening pasal statment2 kat bnk islam..nie..kalo kiter kirimkat orng len amikkan boleh x ek..:)hmmmm

masuri said...

ermmm...kalau statement x sure...sbb hr tue kitorang dtg sama2 amek sndr...huhu

eznyzakhalid@blogspot.com said...

as... nnti kt g same2 wat claim nak??
p/s: jgn slalu pegang cili... nnti tanganmu 'binase'... ;> skali skala xpe tau... t.care...

rEDS gO tEGETHER said...

hahaha..nk wat camana aku memang suka cili..itu..:)2 hati cepat panas..je..hahah