12 January 2011

Mimpi lagi..

"Apabila seseorang darimu melihat mimpi yang  menggembirakannya maka hendaklah ia mengucapkan Alhamdulillah dan ceritakannya kepada orang yang  lain, dan sebaliknya apabila ia melihat mimpi yang menduka citakannya, maka mimpi itu adalah dari syaitan,  kerana itu hendaklah ia mengucapkan Isti’azah dan jangan  ceritakannya kepada orang lain kerana mimpi itu tidak  mendatangkan mudarat kepada nya Diriwayatkan oleh al-Bukhari dari Abi Sa'id

Terdapat tiga mimpi yang tidak ditakbir atau ditafsir iaitu :
1. Perkara yang dicita-cita pada siang hari maka terbawa-bawa ke dalam mimpi pada malam harinya atau seseorang yang sakit tenat.
2. Seseorang yang belum lagi mandi junub kerana ketika itu syaitan bersama-sama pada anggotanya.
3. Raja yang zalim atau menteri yang zalim.
Sunnguh mimpi adalah mainan tidur..
Malam tadI aku mimpi lagi.. Dan kali ini mimpi yang aku kategorikan agak comel.. dan menarik untuk di kongsi..;)

Mimpi Melahirkan..
  • Bermimpi melahirkan anak perempuan artinya anda akan mendapatkan kemudahan rezeki dan hidup.
  • Bermimpi melahirkan bayi laki-laki artinya akan datang kesusahan dan kesedihan dalam hidup.
  • Bermimpi melihat istri yang melahirkan artinya anda akan mendapatkan rezeki yang banyak.
  • Bermimpi melihat orang yang baru melahirkan artinya akan datang tugas yang tidak terduga.

Hmmm..Serius ini bukan cubaan dan rekaan ..aku pun tak percaya inilah ganguan tidurku malam tadi..Aku bermimpi melahirkan baby girl yang sangat comel..dan mungkin juga secomel aku baby dulu(perasan je) haha..dan menariknya lagi mimpi tu ada la pulak sekali  papa bayi 2( tapi asal comel sangat muka dia) haha..

Mimpi menyusukan bayi pula..ada orang nak hantar sihir dan saka pada
kita..hmm Mintak dijauhkan Ya Allah..

p/s:apapun mimpi padaku adalah mainan tidur dan ganguan syaitan..Jangan pula kita  terlalau percaya dengannya.Dulu waktu arwah abah dan iki pergi..aku bermimpi gigi patah..So sekarang antara gajah dan kali ini anak. Apa yang harus aku terjemahkan semua ini.Yang pasti aku berdoa semoga ada kesudahan yang lebih baik dariNya..:) Ok see you..my friends n beloved folllowers wink2..:)Salam Perjuangan.

3 comments:

Ija said...

as...papa bay\by tu sapa? ngeeee..anyway great info about dreaming..ak pun ad tertanya2 jgk pasl mimpi ak dlu..skrg dh tutup kes

rEDS gO tEGETHER said...

tq ja...:)..sharing is caring kan...apa yang ko mimpi 2..share sikit.....kat sini..

Sunil said...

Hey These are some very useful links. I also found some relevant links at Gigajob. If you want take
time to check out latest jobs in malaysia here. Hope it helps.