20 October 2010

Hati-Hati dengan hati

Baru-baru ni aku banyak post kat facebook pasal hati.:
"Jagalah Hati dan Peribadi..Semua ini akan dihitung nanti"
"Dalam Hati Kita Ada Dia'"
"Sakit Hati Kan Tenanglah Hati Semua ini Hadiah Dari Allah"
"Jangan Tensen Kawan-Kawan..Allah kan Selalu ada Untuk Kita"
"Tenanglah hati..Tenanglah Ok"

Semua yang melibatkan hati...Sungguh hati ini sangat beserabut..Dengan perkara yang ntah apa-apa...Kenapa aku mudah sangat berkecil hati.Hakikatnya hati aku ini yang ingin aku jaga dan pertahankan daripada mendapat dosa.Ya Allah mudahnya aku berkecil hati dan membuatkan orang lain juga berkecil hati.. Maaf kerana ketaksempurnaan ini..Kerana aku sebenarnya mengejar kesempurnaan. Hakikatnya aku tak mungkin jadi Sempurna dan sesiapa pun adalah sama. Aku merasa mungkin hati ini tak cukup dekat dengamu Ya Allah,masih tak cukup dekat dengan kasih sayangmu yang melimpah ruah ini..Aku rasa cukup berdosa kerana masih lalai...Semoga kami sentiasa dalam peliharaanmu..dan terus berada dalam limpahan kasih sayangmu...amin

p/s:Hati-hati dengan hati.Memang hati tak mampu menipu diri.Aku percaya pada kata hati. Dan cuba untuk berada di bawahnya.Aku berjaya...Tapi masih di uji..Aku kan terus percaya kerana cahaya kepercayaan itu datang dari keyakinan yang kau beri.Aku harap akan  sentiasa kasih sayangkan dan hormati hati aku dan hati-hati orang di sekeliling aku juga!!!..:).
1.43 am/21102010/as/

No comments: