01 July 2010

Erti Persahabatan K.A.M.E

Aku cuba berlagak biasa.Perasaan aku kali ini cuba ku jaga agar nanti sinar semangat untuk aku terus melangkah masih berada di dalam "track" yang sebenar.Rupa-rupanya aku takot keseorangan.Hidup tanpa sahabat yang punya potensi rasa yang sama dengan aku.Yang sudah lali dengan kebiasaan aku dan kebiasaan antara kami masing-masing..Itu yang aku rasa hilang dan bimbangkan..

Rupa-rupanya keikhlasan dan kasih K.A.M.E dan warga 3b08(Mengambil contoh salah 1 daripada rumah yang pernah kami duduki bersama)diuji kali ini.Berita keputusan rumah di kolej menjadi tajuk utama dan hangat kami pada waktu ini.Huh.K.A.M.E berpisah empat+tiga,dan+Satu kali ini. Aku bersama eznyza dan Kak Waheeda mendapat rumah di tingkat yang paling atas .Eein juga di tingkat atas namun di blok yang berbeza.Kak jue,munirah.nafisah dan jijah pula satu rumah...

ijah: "Mintak-mitak aku serumah dengan ko,leh aku majukan business ko"
Eznyza:"Ala tak bestnyer...Ha! apa pulak lagu ni??"

Munirah: "As satu lagi ujian buat aku"

Kak Ju: are we sad about the same thing??? huhuhuhuuuu...( dalam Facebook)

Nafisah:Camna nie kita dah tak satu umah.xleh la study nagn ko...huhu
Eein:.."Jangan sedih dulu" ...lagi katanya .."Nanti kiter semua still boleh buat parti sama-sama kan"
Asmida: definitely sis..u all already part of my life rite .All of u k...Hows can i not be sad....hmm...(kata-kata aku pada kak ju dalam facebook)

Aku mula menerima tapi bingung juga perasaan yang aku alami kini. Apa ini???..Kami hanya dijurangkan oleh beberapa laman dan tingkat sahaja .Itu seharusnya tidak menjadi masalah besar bukan..Kami masih berada pada kelas yang sama.Semuanya masih sama.Cuma kali ini apa yang berbeza hanya rumah. Tapi apabila kebiasaan yang ku tempuhi bersama-sama mereka diragut oleh jurangan rumah sahaja pastinya banyak benda yang akan berubah bukan.Namun mengambil kata sahabat baikku.."zai": ala as buat jer macam biasa jangan la ko pk sangat".Itu kata-kata yang aku harus aku pegang juga.Semua ini pasti akan berlalu.apa yang lebih penting kami harus tetap fokus dengan pengajian semester akhir kami disini..

P/s:Kepada K.A.M.E yang sangat aku hargai dan kasihi,jangan bersedih..Yakinlah tiada apa yang berbeza.hubungan kita masih seperti dulu..Comitment as pada setiap "assingment" dan "Final project" nanti masih tetap sama seperti biasa...malah harus dilipatgandakan.Untuk semester akhir ini seharusnya banyak benda yang harus kita korbankan..dan jua banyak masa yang harus kita luangkan bersama......Apapun Good Luck...!! All the best korang:)
4.50pm/1 july 2010

6 comments:

clunk Boyz said...

pasTi ada HikMah s sebalik Yg berlaku.... smer3 kiter Berdoa k.....

rEDS gO tEGETHER said...

Tq..yup..everything's happen must be reason..rite.I will do my best for my last sem..InsYAllah..:)

eznyzakhalid@blogspot.com said...

as... aku terharu... huhu... n correction... 3b08..

rEDS gO tEGETHER said...

hahaha..small matter jer my gang...so learn from mistakes we made..because life is like that..:)

Ija said...

speechless.....what to do.life must go on.kita xberjauhan sebenarnya..kn?kn?

rEDS gO tEGETHER said...

yup...still hot n cool..:)