15 July 2010

Chess Mate!!! You Won..

"Post" kali ini aku cuba tak gunakan  ayat-ayat  yang agak "poyos" and skema like "(diriku dan dirimu) macam yang kawan-kawan  aku dok perli kat aku 2.hahaha.Aku tak amik ati pun..tapi bengang ngak kdg2 apabila dorang asyik kata aku benda yang sama dengan aku.Betul ke asmida nie.Macam bagus jer kan ..huhu Sukati aku la..hahahahaha
Tapi bila tengok2 balik apa yang aku tulis balik sepanjang aku buat blog nie memang npk skema  and agak plastic jugak apabila "reading back my own  writing..."But believe me writing is not much as we think about rite" To expressing and synchronized  something based  own your perceptions and interpretations is not easy way. Honestly all about my writing in this blog  comes from  truly in my heart and not influencing by others people haha..Dah mula dah.Hari ini aku nak cuba menulis dengan agak santai.Dah lama aku nak tulis macam nie. dgn gunakan ayat yang ckp bersahaja dan tak adalah guna perkataan yang "bombastik" dan npk "skema" sangat.Ala guna short form pun boleh.Wat ape nk tulis penuh2 kan dan guna ayat yang tingi2 sangat tu.Ko ngat  ramai orang yang suka baca ayat2 mcm tue ke as,,..hahaha.Aku nk jgk cuba.
...........................................................................................................................................................



Tapi macam mana ek nak mula..huhu.Macam aku cakap tadi "post" kali ini agak simple dan pendek jer.Just nak share dengan korang jer.Tadi tak pasal-pasal aku  menang main chess.La panye nak kecoh-kecoh si asmida tu.. itupun nak cerita la..hahaha.Tak adala, apa yang istimewanya sebab selama aku main game chess
dekat komputer tak pernah sekali  pun  aku menang.Dan inilah kali pertama  aku menang.Hahaha..gembira dowh....puas ati aku..:-)..

Aku nie tak ada la pandai sangat main "chess2" nie.Tapi ada hati pulak nak wakil fakulti lawan catur.Ntah apala jadi nanti.Tapi pada aku tak salah kita mencuba. Moga-moga aku berjaya dalam pertandingan tu nanti."So wish me a best of  luck nanti.
................................................................................................................................................................
p/s:haha..bolehpun aku menulis dengan agak santai macam ini kan...tapi aku rasa setiap orang ada cara penulisan masing-masing.Dan aku tetap akan menggunakan gaya penulisan yang sama seperti seperti selalu.Bukan kerana aku terlalu bersastera tapi aku sangat memandang akan tinggi etika dan gaya  bahasa,tatabahasa yang ada. Kerana "Bahasa adalah jiwa bangsa"..Mencerminkan Jati diri bangsa. Kita punya perkataan yang sangat indah dan hebat.Tetapi kenapa kita tidak mahu menggunakan perkataan - perkataan  yang sangat indah budi dan pesonanya untuk berkongsi tentang segala apa yang kita rasa.Aku bukanlah pencinta dan pejujungjung bahasa yang agung.Namun aku akui aku amat meminati bidang kesusasteraan ini,dan sedikit sebanyak aku terikut-ikut dan terbawa-bawa gaya  bahasa yang sedemikian.Aku hanyalah budak yang baru belajar menulis dengan baik. Aku seolah-olah tidak boleh menulis dan mengolah ayat dengan bersahaja apabila menulis. Mungkin aku harus belajar dan belajar lagi sampai ke negeri Cina......:-).Aku tetap aku dan selesa begini. "Mohon mengundur diri..."



No comments: