26 April 2010

Abah..Abah...Abah



Berapa hari ini aku asyik teringat kat arwah abah aja..
Ya Allah...Kenapa ni??
Seharusnya aku tak boleh sedih dan apatah lagi menangis
Seharusnya aku harus memperbanyakkan Doa kepadaNya
Mengirimkan Al-Fatihah untuk beliau..
Tapi hati ini terlalu rindu
RIndu untuk panggil nama Abah....
Bagaimanakah perasaan korang apabila
seumur hidup ini tak berpeluang untuk
memanggil nama Abah lagi.....
Tak berpeluang langsung untuk bercerita tentang abah sendiri..
Tapi hanya mampu mendengar orang asyik bercerita tentang
kebaikan abah masing-masing..
.....

Ya Allah hibanya rasa hati ini.
Dulu aku tak boleh bayangkan hidup tanpa abah..
hidup tanpa seorang insan bergelar ayah..
Apatah lagi hidup mak tanpa abah..
Mak menjadi ibu tunggal dan balu..
Kami menjadi anak yatim..
Tapi Allah maha mengetahui mana yang terbaik
untuk setiap hambaNya....

Tapi kini,aku reda,lagi pasrah..mungkin selepas ini giliran kita dan orang
di sekeliling kita pula.Sesungguhnya kematian itu adalah pasti
tiada siapa yang dapat mennghentikannya walau sesaat pun..

p/s:Hargailah semasa ada...aku berpesan pada diri sendiri...
Sabda RasulAllah s.w.t rugilah..rugilah..rugilah..anak ..itu..
apabila ada ibu dan ayah sakit tetapi tidak menjaganya....
..................................................................................................

2 comments:

Samania Sama said...

slm..as, ko sik teringat kt arwah abah as pas tgk blog aku ke..
hmm...sori ek as..
sedekah Al-Fatihah byk2 kt arwah..

rEDS gO tEGETHER said...

huhu...adala sikit2...:)..Xper i want to share n express my feelings....2 jer..
kadang2 certain2 things kiter x dapt nk citer n sahre degan kata--kata kan....