24 March 2010

Ku Damba Cahaya Mu...


Berikanlah ku cahaya
Kerna dengan cahayamu aku bisa bernafas
Kerna dengan tangga nikmatmu aku bisa berdiri
Kerana dengan redhamua aku bisa berlari
Kerna dengan belas kasihmu aku bisa melangkah berani

Aku harap kita sama-sama dapat menghafal doa ini.Buku Doa Amalan Sepanjang Hayat menjadi temanku di siniTakot-takot ada ketikanya aku terlupa dan alpa.Takot-takot ada hari-hari dan saatnya aku asyik terleka dan "lagha" dengan nikmat hidup yang sementarayang akan jua berkesudahan.Ada ketika hati ini tamakdan ego dalam menilai dan mengharapkan sesuatu.Ada jugaketika hati ini sering berprasangka buruk terhadap sesuatu.Sementara masih ada ini aku harus mempersiapkandiri untuk kembali ke alam yang lebih hakiki.Dengan ilmu dan amal...

Pada sesiapa yang belum memiliki buku ini.Yang tercari-cari buku doaku kira buku sekecil dua tapak tangan ini harus dimiliki.Terdapat lebih daripada 50 himpuanan doa di dalamnya.Himpunan doa yang harus di baca dan di fahamisetiap makna dan intipati di dalamnya. YA..ada hari-harinya hati kita tidak setenang selalu.Lagi-lagiaku sebagai student, 3 minggu yang terakhir sebelum melangkah ke "Final Exam" mungkinterlalu banyak kemugkinan yang akan berlaku.Maka apa pun aku harap kita semua akankembali pada ketentuan Yang Maha Esa..Setelah usaha dan daya diberikan.

Doa Diberikan Cahaya( MS 156)Ya Allah jadikanlah cahaya dihatiku,cahaya dikuburku,cahaya dihadapanku,cahaya dikananku,cahaya dikiriku,cahaya di atasku,cahaya di bawahku ,cahayapada pendegaranku,cahaya pada penglihatanku,cahaya pada rambutku,cahayapada kulitku,cahaya pada dagingku,cahaya pada darahku,cahaya pada tulang-tulangku,Wahai Tuhanku,besarkanalah bagiku cahaya ,dan berikanlah bagiku cahaya dan jadikanlahpadaku cahaya ,tambahkanlah padaku cahaya,tambahkanlah padaku cahaya,tambahkanlah padaku cahaya.

p/s:........k.u.d.a.m.b.a.c.a.h.a.y.a.M.U........Buku ini telah kuhadiahkanpada dua orang sahabatku sebagai hadiah hari lahir.Semoga kitasama-sama terus memanfaatkanya...( Sementara semasa ada).......merahterusmekarmara..............

No comments: