11 January 2010

Oh... Canon Mp 145...

Antara perkara yang aku tertunggu- tunggu untuk setiap semester yang akan datang,pastinya perkhidmatan "Printing Service"yang aku tawarkan untuk semua rakan-rakan.Dengan perkhidmatan ini banyak perkara ynag aku boleh pelajari mengenai kehidupan seorang "student".

Dari "business" ini jua aku dapat mengenali serba sedikit tentang setiap "customer" aku yang datang.Ada di antara mereka yang terus menjadi kawan dan yang paling seronok sekali pabilamelihat mereka memberikan senyuman ketika terserempak di mana-mana .Bukan keuntungan semata-mata yang ku kejar dan di cari.Tapi kepuasan dalam setiap apa yang di lakukan.Pada sesiapa yang sudah biasa menerima perkhidmatankupasti akan merasa suatu ikatan persahabatan ikhlas yang kuhulurkan......walaupun untuk sekejap cuma.

Dengan berbagai -bagai masalah yang timbul di antara aku dengan si Canon Mp 145 menjadikan aku lebih bersabardan tenang dalam meghadapi setiap apa yang berlaku.Rasa marah,geram,sedih sampai pernah juga aku menangis dekkerana masalah "Printer"ku ini yang tidak pernah berkesudahan sehingga ke saat aku menulis di blog ini.Hmm... Sudah hampir 3 tahun aku bergeluamang dengan dunia "Printing"dan sudah berbagai-bagai perkara aku alami.Memang susahkan pabila kita mahu berusan dengan "machine" nie.Hmmm...Allah sahajalah yang tahu betapa aku amat-amat menyukai "business ini".Untuk sekelian kalinya aku berharap dan berdoaagar Allah permudahkan memberkati setiap urusanku.

Malam kelmarin "Printer" untuk kali yang ke berapa ntah buat hal.Kali ni "paper" asyik "jammed" dan "jammed".Sampai pening kepala jugak aku betulkan.Kesudahannya satu daripada "component" dalam tu sudah aku tercabutkan daripada kedudukannya yang asal.Lagi menyesal aku jadinya sampai ke minit 5.42 petang ni.Hmm..Geram,sedih dan risauterus bercampur baur dalam diri ini.


P/S;Semalam sebelum aku berjaya melelapkan mata aku menasihatkan diri ini.Kembalikan semuanya pada Allah.Aku redha...Jalan penyelesaiannya beli yang baru.Dan sehingga kini aku yakin pasti ada hikmahnya..

3 comments:

Mr Ude said...

sabar2....as nak pinjam cd driver canon mp145 tu leh x?

rEDS gO tEGETHER said...

boleh2.....i jam cas 20 cent...wa3,Business ngak 2...:) yeah...

rEDS gO tEGETHER said...

Now Printing service is back.Mtk maaf sangat2 kat warga 3b08.Sometimes makes our house become so unomfortable n uncontrollled.Sorry disturbed your day...n tq for understanding my business and helping me....a lot