14 December 2009

Majlis Perkahwinan Masriah BintI uRIP..

Minggu ke 3 cuti semester Tak banyak aktiviti yang berjaya aku lakukan Selain meraikan Hari Raya Aidiladaha bersama keluarga tercinta...aku jua turut menghadirkan diri di majlis perkahwinan Masriah Binti Urip Selamat Pengantin baru mas....

Berbagai konflik yang seakan menghantui fikiran aku time nie.Soal persahabatan yang seakan di anak tirikan oleh kata-kata buruk sang hati.hmm.Aku betul-betul benci dengan keadaan tersebut. Tapi pada masa dan ketika itu keadaan dan peristiwa memungkinkan segala galanya.Pada masa ini aku dapat merasakan semua ion-ion negatif menguasai fikiran menidakkan keikihlasan yang di bina.

Akhirnya aku terus mendidik mata hati agar selalu berada di garisan yang positif yang jauh dari sifat dan nafsu buruk dan sangka ini. Sepatutnya dah lama aku berbuat begitu..Tapi mungkin inilah harga atas segala apa yang kuletakkan dalam ertipersahabatan itu.Maka harga dan nilai yang sebegitu jua yang patut aku terima.huhu......tapi tak apalah...

Sepatutnya aku keluar lebih awal ari2..Janji dengan no pukul 2.15 p.m tapi pukul 2.15 jua aku baru terkocoh-kocoh nak bergerak. Dengan minyak yang menunjukkan signal E..terus membuatkan aku dihambat rasa bersalah kalu terlewat nanti.Nak dijadikan cerita selepas
aku isi minyak kat SHELL aku lupa nak tutup balik tangki minyak motor tu..fUH memang bhaya.Selepas beberapa jam baru kami perasan. Mana tak kecut perut aku dengan no.Tapi aku cuba berlagak biasa,walau kecuaian aku tidak boleh di ambil sambil lewa..:P.Hmm...

Sampai sahaja di muka halaman rumah mas..aku dan no terus melngkah pergi ke balai..untuk menjamu selera.Rasa kelakar pula bila teringat keadaan kami ketika itu.Nasib baik suriati ahmad aman datang menyapa, maka hilanglah rasa segan kami dan terus menikmati jamuan yang disediakan.Selesai sudah, terlihat kelibat teman sekelas.ecah..piza...fara..nurul..azhar..dan saipul.. Tak lupa jugak kat eno.zu..aida..noza..n asha.Yang tak boleh lupa biler berborak ngan fadilla arjun..huhu.

Selepas itu kami terus memanjangkan langkah ke bandar batu pahat,p bnk in duit dan pergi cyber cafe .Dalam perjalanan pulang aku hampir-hampir tidak dapat mengawal moto lalu hampir-hampir sahaja aku hendak tertekan minyak...hmm nasib baik la kami tidak apa-apa.waktu tu kereta memang betul-betul menderu keluar .Wa3..kecut perut beb........


P/s: Doaku Semoga diri ini jua bertemu dengan sang arjuna pilihan Allah untukku..Biler? n Bagaimana? WAWALLAHUALAM...............

No comments: