18 October 2009

Gaduh sesama Jantina

Gadoh sesama jantina
Kadang-kadang aku tak faham kenapa manusia suka cari pasal
itula biler hati kiter tidak bersih maka banyak benda negaif
akan ikut kiter kan.Walaupun kiter rasa kiter sudah jumpa teman yang paling memhami dan satu kepala dengan kiter tak mungkin satu hari nati kiter akan bergaduh besar dengan dia.Benda ni boleh terjadi pada sesiapa pun.Eventhough golongan profesional dan pakar motivasi dan sesiapa jua kan.
Tapi yang paling penting bagaimana kiter mengawal keadaan
dan situasi tersebut.Aku pun pernah alami keadaan macam tu.
Memang rasa ego itu boleh membunuh nilai persahabatan dan silaturrahin sesama insan.
Marilah kiter bersama-samer belajar dari kesilapan.
Kerna mungkin orang yang kiter benci itu,sebenarnya adalah
orang paling yang kiter sayang dan kiter amat perlukan dalam hidup ini.
Hidup ini hanya persinggahan yang tidak kekal abadi.
Ya Allah.... bantulah permudahkan lah urusan hambamu ini
Jauhilah diri ini daripada sifat prasangka..Amin
Semoga aku dapat menjadi sahabat dan teman yang terbaik untuk semua sahabat-sahabat aku di luar sana.
Reds go together:)

No comments: